Current:
IEVADS Šajā noteikumu un nosacījumu dokumentā skaidrotas visu šī Līguma pušu
tiesības, saistības un atbildības. Izmantojot vārdu "Jūs"
(nepieciešamajā locījumā), tiek apzīmēts klients – Pasūtītājs. Izmantojot
vārdu "Mēs" (nepieciešamajā locījumā), tiek apzīmēts darbu
izpildītājs – Pārvadātājs. Šie noteikumi un nosacījumi var tikt mainīti
vai grozīti saskaņā ar iepriekšēju rakstisku vienošanos. Sadaļās Nr. 8, 9,
10, un 11 Mēs ierobežojam vai izslēdzam Mūsu atbildību par zaudējumiem un
iztrūkumiem. Mēs iesakām Jums noformēt apdrošināšanu, lai segtu potenciālus
jautājumus, kas var izrietēt no Jūsu precēm vai telpām. Mēs varam noorganizēt
apdrošināšanu Jūsu labā pēc atsevišķa pieprasījuma. Šī apdrošināšana būs
nošķirta no šī līguma un attieksies uz polises noteikumiem un nosacījumiem. 1. Mūsu cenu tāme 1.1 Mūsu cenu piedāvājums vai tāme, ja vien netiek norādīts citādi,
neietver apdrošināšanu, muitas nodevas, ostas izmaksas, tostarp (bet ne tikai)
dīkstāves, pārbaužu vai jebkādas citas maksas vai nodokļus, kas maksājami
valsts iestādēm vai aģentūrām. 1.2 Mūsu cenu tāme ir derīga sešdesmit dienas no tās izdošanas
datuma. Ja vien tas jau nav iekļauts Mūsu cenu tāmē (piedāvājumā), tiks
piemērota saprātīga papildu maksa šādos gadījumos: 1.2.1 Ja darbi netiek uzsākti sešdesmit dienu laikā pēc
pieņemšanas; 1.2.2 Gadījumos, kad Mūsu piedāvājumā Mēs esam norādījuši Jums
cenu, ieskaitot atkārtotu piegādi no noliktavas, un atkārtota piegāde no
noliktavas nav notikusi sešu mēnešu laikā no cenu tāmes
(piedāvājuma) izsniegšanas dienas; 1.2.3 Mūsu izmaksas mainās valūtas svārstību, nodokļu, kravas,
degvielas, prāmju vai ceļa nodevu izmaiņu dēļ, ko mēs nevaram kontrolēt vai
ietekmēt. 1.2.4 Darbi tiek veikti sestdienās, svētdienās vai valsts svētku
dienās vai ārpus ierastā darba laika (08:00-18:00), ja vien nav rakstiski
saskaņots atbilstošu laika periodu pirms pārvadāšanas datumiem. 1.2.5 Mums ir jāsavāc vai jāpiegādā preces bez normālām piekļuves
iespējām. Šo noteikumu un nosacījumu izpratnē parastās normālas iespējas nozīmē
sekojošo: – mūsu transportlīdzekļi var novietoties 20 metru attālumā no
Jūsu ēkas bez speciālas stāvvietas rezervācijas; – piegāde tiek veikta līdz augstam, kas atbilst līdz ēkas
2. stāvam; – nepārtraukta un netraucēta piekļuve ēkas iekšējam liftam, kas
spēj pārvadāt lielāko un/vai smagāko sūtījuma paku; – brīva pieeja ēkas iekšējām/ārējām kāpnēm vai durvīm, kas atbilst
lielākajai un/vai smagākajai sūtījuma pakai; – āra lifta izmantošana ir izslēgta; – ieeja vai izeja uz vai no telpām, kāpnes, lifti vai durvju ailes
ir piemērotas brīvai preču pārvietošanai un kustībai bez mehāniskām iekārtām
vai strukturālām izmaiņām, vai pieeja, ceļš vai piebraucamais ceļš ir piemērots
mūsu transportlīdzekļu un/vai konteineru iekraušanai un/vai izkraušanai
20 metru attālumā no durvju ailes. 1.2.6 Gadījumos, ja Jūs vai Jūsu pārstāvji/aģenti pieprasa
savākšanu vai piekļuvi Jūsu precēm, kamēr tās atrodas noliktavā; 1.2.7 Mēs sniedzam jebkādus papildu pakalpojumus, ieskaitot papildu
preču pārvietošanu vai uzglabāšanu (šie nosacījumi attiecas uz šāda veida
darbu). 1.2.8 Mums ir jāmaksā stāvvietas vai citas maksas vai izdevumi, lai
sniegtu pakalpojumus Jūsu vārdā. Šī Līguma izpratnē sodi par autostāvvietu par
nelegālu stāvēšanu nav nodevas vai izdevumi, un Jūs neesat atbildīgi par to
samaksu. 1.2.9 Pastāv kavējumi vai notikumi, kas nav mūsu saprātīgas
kontroles vai ietekmes ietvaros, kas palielina vai pagarina resursus vai laiku,
kas atļauts vai paredzēts saskaņotā darba pabeigšanai. 1.2.10 Jūs kavējaties piegādes savākšanā vai pieņemšanā. 1.2.11 Jūs kavējaties piekļuves nodrošināšanā, lai būtu iespējams
uzsākt izpakošanu. 1.2.12 Mēs pirms darbu sākuma esam rakstiskā veidā piekrituši Mūsu
atbildības ierobežojumu, kas izklāstīti sadaļā Nr. 8.1, paaugstināšanai. 1.2.13 Gaisa kravu pārvadājumiem visas maksas tiek aprēķinātas,
pamatojoties uz Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) sūtījumu
blīvuma standartu 167 kg uz 1 kubikmetru. Ja kravas
(sūtījuma) blīvums ir lielāks par minēto, no Jums pēc tam tiks iekasēta
maksa, lai atspoguļotu šo atšķirību. 1.2.14 Autoceļu un jūras pārvadājumiem visas maksas tiek
aprēķinātas, pamatojoties uz sūtījumu blīvuma standartu 105 kg uz
1 kubikmetru. Ja kravas (sūtījuma) blīvums ir lielāks par minēto, no
Jums pēc tam tiks iekasēta maksa, lai atspoguļotu šo atšķirību. 1.3 Jūs piekrītat maksāt jebkādas saprātīgas maksas, kas izriet no
iepriekš minētajiem apstākļiem. 2 Darbi, kas nav iekļauti cenu tāmē (piedāvājumā) 2.1 Izņemot gadījumus, kad mēs to akceptējam rakstiski, mēs
neveicam neko no sekojošā: 2.1.1 Neizjaucam un nesaliekam nekāda veida mēbeles; 2.1.2 Neatvienojam, no jauna nesavienojam, neizjaucam un no jauna
nemontējam, neuzstādām iekārtas, aprīkojumu, furnitūru, savienojumus
u. tml.; 2.1.3 Nenoņemam un neieklājam uzstādītus grīdas segumus; 2.1.4 Nepārvietojam jebkāda veida sūtījumus no bēniņiem, izņemot
gadījumus, kad tie aprīkoti ar pienācīgu apgaismojumu un grīdas konstrukciju,
un tiem nodrošināta droša piekļuve; 2.1.5 Nepārvietojam un neuzglabājam nekāda veida sūtījumus, kas
izslēgti sadaļā Nr. 4; 2.1.6 Neizjaucam un nemontējam (nesaliekam) dārza mēbeles un
aprīkojumu, ieskaitot, bet ne tikai, sekojošo: šķūņus, siltumnīcas, lecektis,
dārza nojumes un novietnes, ārtelpu rotaļāšanās aprīkojumu, satelītantenas,
nepārvietojam bruģa vai laukumu seguma plātnes, āra puķu podus u. tml. 2.2 Mūsu darbinieki nav pilnvaroti un kvalificēti šādu darbu
veikšanai. Mēs iesakām Jums šo pakalpojumu veikšanai atsevišķi nodarbināt
atbilstoši kvalificētu personu. 3 Jūsu atbildība 3.1. Jūs piekrītat sekojošajam: 3.1.1 Jūs mums rakstiski paziņojat (deklarējat) par
pārvietojamo un/vai uzglabājamo preču vērtību. Ja vēlākā laikposmā tiek
konstatēts, ka pārvietoto, izņemto vai uzglabāto preču vērtība ir lielāka par
Jūsu deklarēto faktisko vērtību, Jūs piekrītat, ka mūsu atbildība saskaņā ar
sadaļu Nr. 8.1. vai 8.1.1. tiek samazināta, lai atspoguļotu proporciju,
kāda ir Jūsu deklarētajai vērtībai pret preču faktisko vērtību. 3.1.2 Jūs par saviem līdzekļiem iegūstat visus dokumentus, atļaujas,
sertifikātus, licences, muitas dokumentus, kas nepieciešami izvešanas
pabeigšanai. 3.1.3 Jūs maksājat visas maksas par stāvvietu vai autostāvvietas
skaitītāju, kas mums rodas, veicot darbu. 3.1.4 Jūs esat klātesošs vai tiekat pārstāvēts visā preču
izņemšanas, savākšanas un piegādes laikā. 3.1.5 Gadījumos, kad Mēs izsniedzam Jums inventerizācijas
pārskatus, kvītis, pavadzīmes, darba lapas vai citus atbilstošus dokumentus,
Jūs nodrošināsiet, ka tos parakstīsiet Jūs vai Jūsu pilnvarotais pārstāvis kā apstiprinājumu
par Preču savākšanu vai piegādi. 3.1.6 Jūs veicat visus saprātīgos pasākumus, lai nodrošinātu, ka
nekas no pārvadājamajām precēm, kas būtu jāpaņem vai jāsaņem, netiek atstāts,
un nekas no atstājamā kļūdas dēļ netiek savākts vai paņemts. 3.1.7 Jūs organizējat atbilstošu aizsardzību precēm, kas atstātas
bez klātbūtnes vai bez uzraudzības telpās vai vietās, kur atrodas vai
atradīsies citi cilvēki, piemēram, (bet ne tikai) īrnieki vai strādnieki. 3.1.8 Jūs atbilstoši sagatavojat un stabilizējat visas ierīces vai
elektroniskās iekārtas pirms to izņemšanas. 3.1.9 Jūs iztukšojat, pareizi atkausējat un iztīrāt ledusskapjus un
saldētavas. Mēs neesam atbildīgi par saturu. 3.1.10 Jūs nodrošiniet, ka visa sadzīves un dārza tehnika, tostarp,
bet ne tikai, veļas mazgājamās mašīnas, trauku mazgājamās mašīnas, šļūtenes,
benzīna zāles pļāvēji ir tīras un sausas, un tajās nav palicis šķidruma
atlikums. 3.1.11 Jūs sniedzat mums pareizas un aktuālas kontaktadreses,
tālruņa numurus un citu informāciju preču izvešanas tranzīta un/vai
uzglabāšanas laikā. 3.2 Mēs neesam atbildīgi par zaudējumiem vai bojājumiem, izmaksām
vai papildu maksām, kas var rasties šo pienākumu nepildīšanas dēļ.. 4 Preces, kuras nedrīkst nodot pārvešanai vai
uzglabāšanai 4.1 Ja vien direktors vai cits pilnvarots uzņēmuma pārstāvis nav
iepriekš rakstiski akceptējis pretējo, tālāk norādītos priekšmetus nedrīkst
iesniegt izvešanai vai uzglabāšanai, un Mēs tos nekādā gadījumā nepārvietosim
vai neuzglabāsim. Tālāk 4.1.1. punktā uzskaitītās preces var apdraudēt
veselību un drošību un izraisīt ugunsgrēku. Preces, kas uzskaitītas tālāk
punktos no 4.1.2 līdz 4.1.7, ir saistītas ar citiem riskiem, un Jums pašiem
jāvienojas par to transportēšanu un uzglabāšanu. 4.1.1 Aizliegtas vai zagtas preces, narkotikas, pornogrāfiski
materiāli, potenciāli bīstami, postoši vai sprādzienbīstami priekšmeti, tostarp
gāzes baloni, aerosoli, krāsas, šaujamieroči un munīcija. 4.1.2 Personu apliecinoši dokumenti, juvelierizstrādājumi,
pulksteņi, piekariņi, dārgakmeņi vai dārgmetāli, nauda, vērtīgi dokumenti,
vērtspapīri, pastmarkas, monētas vai jebkura līdzīga veida preces vai
kolekcijas. 4.1.3 Preces, kas var veicināt grauzēju, kukaiņu vai citu kaitēkļu
rašanos, vai izraisīt invāziju vai piesārņojumu. 4.1.4 Ja kāda no Precēm, saskaņā ar mūsu uzskatu, ir veselībai
bīstama, netīra vai nehigiēniska vai var piesaistīt kaitēkļus, Mēs jums
rakstiski paziņosim, cik drīz vien iespējams, kā arī informēsim, ar kādiem
nosacījumiem mēs būtu gatavi pieņemt šādas Preces, vai arī, ja atsakāmies tās
pieņemt. Ja mēs atsakāmies pieņemt preces, Mēs neuzņemamies nekādu atbildību
pret Jums. 4.1.5 Ātri bojājošas preces un/vai preces, kurām nepieciešama
kontrolēta uzglabāšanas vide. 4.1.6 Jebkāda veida dzīvnieki, putni, zivis, rāpuļi vai augi. 4.1.7 Preces, kuru eksportam vai importam nepieciešama īpaša
licence vai valdības atļauja. 4.2 Ja Jūs izsniedzat pārvadāšanai šādas preces, Mums nezinot, Mēs
tās nodrošināsim Jūsu savākšanai, un, ja Jūs tās nesaņemsiet saprātīgā termiņā,
Mēs varam pieprasīt tiesas rīkojumu, lai atbrīvotos no jebkādām šādām precēm,
kas atrodamas sūtījumā. Jūs piekrītat samaksāt Mums jebkādas maksas, izdevumus,
zaudējumus, juridiskās izmaksas vai sodus, kas Mums pamatoti radušies,
atbrīvojoties no precēm. 5 Preču īpašumtiesības 5.1 Slēdzot šo Līgumu, jūs garantējat sekojošo: 5.1.1 Izņemamās un/vai uzglabājamās preces ir Jūsu īpašums, vai arī
preces ir Jūsu īpašums bez jebkādas juridiskas maksas vai izdevumiem; vai arī 5.1.2 Jums ir visas īpašnieka vai jebkuras personas, kas ir
juridiski ieinteresēta šajā līgumā, pilnvaras, un Jūs esat snieguši īpašniekam
pilnīgu informāciju par šiem noteikumiem un nosacījumiem pirms šī Līguma
noslēgšanas, un minētās personas ir tiem piekrituši. 5.1.3 Ja jebkurā vēlākā laikā pēc šī līguma izpildes līdz tā
izbeigšanai citai personai ir vai rodas interese par precēm, Jūs nekavējoties
rakstiski paziņojat mums šādu personu vārdu un adresi. 5.1.4 Gadījumā, ja kāds no sadaļās Nr. 5.1.1. vai 5.1.2.
minētajiem apgalvojumiem ir nepatiess, Jūs nodrošināsiet pilnu atlīdzību un
samaksāsiet Mums par jebkuru prasību par zaudējumu atlīdzību un/vai izmaksām,
kas vērstas pret Mums. 5.1.5 Ja vēlaties nodot atbildību par šo Līgumu trešajai pusei, Jūs
rakstiski informēsit Mūs, norādot Mums pilnu šādu personu vārdu un adresi. Mēs
izsniegsim šīm personām jaunu līgumu. Mūsu Līgums ar Jums būs spēkā līdz
brīdim, kad būsim saņēmuši parakstītu līgumu no trešās puses. 6 Izmaksas
gadījumā, ja Jūs pārceļat vai atceļat preču izņemšanu 6.1 Ja Jūs atliekat vai atceļat šo Līgumu, Mēs paturam tiesības
iekasēt no jums saprātīgu atlikšanas vai atcelšanas maksu atkarībā no
iepriekšēja brīdinājuma un tā sniegšanas apjoma saskaņā ar nosacījumiem, kas
izklāstīti tālāk sadaļās Nr. 6.1.1 līdz 6.1.4. "Darba dienas"
attiecas uz parasto darba nedēļu no pirmdienas līdz piektdienai un neietver
nedēļas nogales un valsts svētku dienas. 6.1.1 Vairāk nekā 10 darba dienas pirms preču izņemšanas
sākuma: Papildu maksa netiek iekasēta. 6.1.2 No 5 līdz 10 darba dienām, ieskaitot, pirms preču
izņemšanas sākuma: ne vairāk kā 30% no preču izņemšanas maksas. 6.1.3 Mazāk kā 5 darba dienas pirms preču izņemšanas sākuma:
ne vairāk kā 60% no preču izņemšanas maksas. 6.1.4 Darba uzsākšanas dienā vai jebkurā laikā pēc paredzētās darba
uzsākšanas līdz 100% no Mūsu maksas. 7 Maksājumu kārtība 7.1 Ja vien Mēs rakstveidā neesam vienojušies citādi, pirms preču
izņemšanas vai uzglabāšanas perioda ir jāveic pilns maksājums ar ieskaitītiem
līdzekļiem. Ja šāds maksājums netiek veikts, Mēs paturam tiesības atteikties
sākt izņemšanu vai uzglabāšanu, līdz tiek saņemts šāds maksājums. 7.2 Par visām mums kavētajām summām mēs katru dienu iekasēsim
procentus, kas tiek aprēķināti 10% gadā virs Eiropas Savienības Centrālās
bankas pašlaik spēkā esošās bāzes likmes. 7.3 Preču izņemšanas maksa Jums ir jāmaksā skaidrā naudā vai ar
bankas pārskaitījumu. Nekādā gadījumā Jūs nedrīkstat ieturēt kādu no nolīgtās
cenas daļām vai veikt ieskaita aprēķinu attiecībā uz tām. Mēs paturam tiesības
ne tikai izbeigt šo līgumu, ja maksājums nav saņemts pirms preču izņemšanas
datuma (ja vien nav rakstiski atrunāts citādi), bet arī neveikt nevienu no
piedāvātajiem pakalpojumiem, kas iekļauti cenu tāmē. Maksājumus par pārvākšanos
un iegādāto apdrošināšanu nevar ieturēt apdrošināšanas vai citu prasību dēļ. 8 Mūsu atbildība par zaudējumiem vai bojājumiem 8.1 Mēs nezinām Jūsu preču vērtību, tāpēc Mēs ierobežojam savu
atbildību līdz noteiktam limitam vienai precei. Atbildības apjoms, ko Mēs
uzņemamies saskaņā ar šo līgumu, ir atspoguļots Mūsu maksās par darbu. Ja Jūs
vēlaties, lai Mēs palielinātu Mūsu atbildības limitu par preci, Jūs piekrītat
maksāt augstāku cenu par darbu, kā norādīts Nosacījumā Nr. 1.2.10 (Mūsu
cenu tāme). Ja vien rakstveidā nav noteikts citādi, ja mēs esam pielaiduši
nolaidību vai pārkāpjam līgumu, Mēs Jums samaksāsim līdz EUR 40 par katru
nozaudēto vai bojāto preci jebkuras mūsu neuzmanības vai līguma pārkāpuma tiešā
rezultātā, lai segtu šīs preces remonta vai nomaiņas izmaksas. 8.1.1 Ja esam saņēmuši Jūsu detalizēti novērtētu inventāru (skat.
3.1.1.) saprātīgā laika posmā pirms darba uzsākšanas, mēs varam vienoties par
savas atbildības palielināšanu par papildu samaksu. Mēs nepamatoti neatteiksim
piekrišanu šādam pieprasījumam. Tas nav apdrošināšanas segums, un jūsu uzmanība
tiek vērsta uz Apdrošināšanas iespēju, kas izklāstīta 12. sadaļā. 8.2 Precēm, kas paredzētas sūtīšanai vai saņemtas no vietas ārpus
mūsu juridiskās adreses valsts 8.2.1 Mēs uzņemamies atbildību tikai par zaudējumiem vai
bojājumiem, kas: (a) kas izriet no Mūsu nolaidības vai līguma pārkāpuma, kamēr
preces atrodas Mūsu fiziskajā valdījumā, vai (b) kamēr preces ir citu personu īpašumā vai turējumā, ja tiek
konstatēts, ka zaudējumus vai bojājumus izraisījuši mūsu nespēja iepakot preces
atbilstoši saprātīgam standartam, gadījumos, kad Mums ir bijis uzticēts iepakot
preces, uz kurām attiecas pretenzija vai prasība. Jebkurā gadījumā tiks
piemēroti nosacījumi iepriekš minētajā sadaļā Nr. 8.1.1. 8.2.2 Ja Mēs piesaistām starptautisku transporta operatoru, kuģniecības
uzņēmumu vai aviokompāniju, lai nogādātu Jūsu preces uz galamērķa vietu, ostu
vai lidostu, Mēs to darām Jūsu vārdā un saskaņā ar šī pārvadātāja noteiktajiem
noteikumiem un nosacījumiem. 8.2.3 Ja pārvadāšanas kuģis/transportlīdzeklis no pārvadātāja neatkarīgu
iemeslu dēļ nevar piegādāt preces vai nogādāt tās uz vietu, kas nav sākotnējais
paredzētais galamērķis, Jums var būt ierobežota regresa prasība pret
pārvadātāju atkarībā no pārvadātāja konkrētajiem pārvadājumu noteikumiem un
nosacījumiem, un Jums var pastāvēt atbildība par vispārējo vidējo ieguldījumu
(respektīvi, izmaksām, kas radītas, lai uzturētu kuģi/transportlīdzekli un kravu) un par glābšanas izmaksām,
vai papildu izmaksām par tālāku nosūtīšanu uz galamērķa vietu, ostu vai
lidostu. Tie ir apdrošināmi riski, un Jūsu pienākums ir nodrošināt atbilstošu
jūras/tranzīta apdrošināšanas segumu. 8.2.4 Mēs neuzņemamies atbildību par precēm, kuras konfiscējušas,
arestējušas, izņēmušas vai sabojājušas muitas iestādes vai citas valdības
aģentūras vai iestādes, ja vien šāda konfiskācija, arests, izņemšana vai
sabojāšana nav radusies tieši mūsu nolaidības vai līgumisko saistību pārkāpuma
dēļ. 8.3 Šī Līguma izpratnē prece (preču vienība) tiek definēta
sekojoši: 8.3.1 Viss kastes, pakas, iepakojuma, kartona kārbas, bandroles vai
cita līdzīga konteinera saturs; un 8.3.2 Jebkurš cits objekts vai lieta, ko mēs pārvietojam,
apstrādājam vai uzglabājam. 9 Telpu vai īpašuma, kas nav preces, bojājumi 9.1 Tā kā savākšanas vai piegādes laikā telpās bieži atrodas trešās
puses darbuzņēmēji vai citas personas, ne vienmēr ir iespējams noteikt, kurš ir
atbildīgs par zaudējumiem vai bojājumiem, tādēļ Mūsu atbildība tiek ierobežota
sekojošā veidā: 9.1.1 Ja mēs nolaidības vai līguma pārkāpuma dēļ nodarām zaudējumus
vai bojājumus telpām vai īpašumam, kas nav preces, kas paredzētas izvešanai,
mūsu atbildība aprobežojas ar tikai bojātās vietas labošanu, bet pie
nosacījuma, ka tas nepārsniedz EUR 250. 9.1.2 Ja Mēs nodarām bojājumus preču pārvietošanas rezultātā
saskaņā ar Jūsu skaidri izteiktu norādījumu, pretēji mūsu ieteikumiem, un ja
preču pārvietošana norādījumos norādītajā veidā var izraisīt bojājumus, Mēs
neuzņemamies nekādu atbildību. 9.1.3 Ja Mēs esam atbildīgi par bojājumu nodarīšanu Jūsu telpām vai
īpašumam, kas nav izvešanai un/vai uzglabāšanai iesniegtās vai paredzētās
preces, Jums tas pēc iespējas ātrāk jāatzīmē darba lapā vai piegādes kvītī pēc
bojājuma rašanās vai atklāšanas vai jebkurā gadījumā saprātīgā termiņā. Šis
nosacījums ir būtisks, noslēdzot Līgumu. 10 Atbildības izslēgšana 10.1 Mēs neesam atbildīgi par zaudējumiem vai bojājumiem, ko
izraisījis ugunsgrēks vai sprādziens. Jūsu pienākums ir apdrošināt savas preces
pret ugunsgrēku vai sprādzienu. Ja Jūs rakstiski lūdzat Mums nodrošināt Jums
ugunsdrošības apdrošināšanas segumu, Mēs pieprasīsim, lai Jūs deklarētu pilnu
Jūsu Preču aizstāšanas vērtību un veiktu prēmijas pilnu apmaksu avansā. 10.2 Mēs neesam atbildīgi par kavēšanos vai nespēju sniegt
pakalpojumus saskaņā ar šo Līgumu kara, iebrukuma, ārvalstu ienaidnieku darbību,
karadarbības (neatkarīgi no tā, vai karš ir ticis pieteikts vai nē), pilsoņu
kara, terorisma, sacelšanās un/vai militāra rakstura apvērsumu dēļ,
nepārvaramas varas dēļ, nelabvēlīgu laikapstākļu, trešās puses darbinieku
pasākumu, pārplānotas kuģošanas, atiešanas vai ierašanās laiku, ostas
sastrēgumu vai citu līdzīgu notikumu dēļ, ko mēs nevaram kontrolēt. 10.3 Izņemot gadījumus, kad tas notiek mūsu nolaidības vai līguma
laušanas rezultātā, Mēs neuzņemamies atbildību par jebkādiem zaudējumiem,
bojājumiem vai preču neizsniegšanu šādu aspektu dēļ: 10.3.1 normāls nolietojums, dabiska vai pakāpeniska nolietošanās,
noplūde vai iztvaikošana, vai ātrbojīgas vai nestabilas preces. Tas ietver
preces, kas atstātas mēbelēs vai ierīcēs. 10.3.2 Pastāv kožu vai kaitēkļu vai līdzīga invāzija. 10.3.3 Tīrīšana, remonts vai atjaunošana, ja vien Mēs neesam
vienojušies un organizējuši darbu veikšanu. 10.3.4 Izmaiņas, ko izraisa atmosfēras apstākļi, piemēram, mitrums,
pelējums, sēnīte, rūsēšana, aptraipīšana, korozija vai pakāpeniska bojāšanās,
ja vien tās nav tieši saistītas ar ūdens iekļūšanu precēs. 10.3.5 Preces, kas atrodas drēbju skapjos, atvilktnēs vai ierīcēs,
vai neatvērtā iepakojumā, cieši sapakotā iepakojumā, kartona kastē, futrālī vai
citā konteinerā, ko Mēs neesam gan iesaiņojuši, gan izsaiņojuši. 10.3.6 Jebkuras ierīces, instrumentu, pulksteņu, datoru vai cita
aprīkojuma elektriski vai mehāniski bojājumi, ja vien nav pierādījumu par
saistītiem ārējiem bojājumiem. 10.3.7 Jebkuras preces, kurai jau ir esošs defekts, vai kuras pēc
būtības ir bojātas. 10.3.8 Ātrbojīgas preces un/vai preces, kurām nepieciešama
kontrolēta vide. 10.3.9 Attiecībā uz 4. punktā minētajiem priekšmetiem. 10.4 Neviens Mūsu darbinieks nav atsevišķi atbildīgs pret jums par
zaudējumiem, bojājumiem, nepareizu piegādi, kļūdām vai neveiktām darbībām
saskaņā ar šī Līguma noteikumiem. 10.5 Gadījumos, kad preces tiek izsniegtas no noliktavas, Mūsu
atbildība izbeidzas, nododot preces Jums vai Jūsu pilnvarotajam pārstāvim
(skat. 11.1. punktu zemāk). 10.6 Mēs neuzņemamies atbildību par zaudējumiem vai bojājumiem, ko
esam radījuši Mēs vai Mūsu darbinieki vai pārstāvji apstākļos, kad: (a) nepastāv šī Līguma pārkāpumi, ko būtu nodarījuši Mēs, Mūsu
darbinieki vai pārstāvji; (b) šādus zaudējumus vai bojājumus nav bijis saprātīgi iespējams
paredzēt kā izrietošus no jebkāda šāda pārkāpuma. 11 Prasību un pretenziju izvirzīšanas termiņš 11.1 Ja Jūs vai Jūsu pilnvarotais pārstāvis saņem preces, ir
nepieciešams Mums ir rakstiski paziņot par jebkādiem zaudējumiem vai bojājumiem
brīdī, kad preces tiek nodotas Jums vai Jūsu aģentam, vai cik drīz vien
iespējams, bet jebkurā gadījumā ne vairāk kā 72 stundu laikā. 11.2 Attiecībā uz precēm, kuras Mēs piegādājam, Jums rakstiski
jāinformē Mūs par jebkādiem zaudējumiem un bojājumiem 72 stundu laikā pēc Mūsu piegādes. Mēs varam
vienoties pagarināt šo termiņu pēc Jūsu rakstiska pieprasījuma saņemšanas, ja šāds pieprasījums tiek saņemts
72 stundu laikā pēc piegādes. Piekrišana šādam pieprasījumam netiks
nepamatoti liegta. 12 Apdrošināšanas iespēja Šis nosacījums ir spēkā, ja Jūs esat nolēmuši pieņemt Apdrošināšanas
iespēju. Sīkāka informācija par segumu ir norādīta Jums sniegtajos
Apdrošināšanas noteikumos. 12.1 Pēc Jūsu pieprasījuma mēs noslēdzam un uzturam apdrošināšanas
līgumu ar mūsu izvēlētu apdrošinātāju, ja vien ar Jums nav rakstiski saskaņots
citādi, saskaņā ar šī apdrošinātāja Apdrošināšanas noteikumiem. Apdrošināšanas
polisē ietvertie riski un tajā ietvertie izņēmumi ir jāuzskaita atsevišķi, un
tiem jākļūst par galīgā līguma starp Jums un Mums būtisku sastāvdaļu. Preču, uz
kurām attiecas apdrošināšanas polise, bojājuma vai nozaudēšanas gadījumā, mēs
veiksim visus nepieciešamos pasākumus, lai saglabātu visas jūsu prasības, kas
izriet no apdrošināšanas līguma, par labu preču īpašniekam. Norēķinu pamats
starp Jums un apdrošinātāju ir preču aizstāšanas vērtība, ņemot vērā preču
vērtību, kuru Jūs norādījāt, noslēdzot šo līgumu. 12.2 Prasību vai pretenziju pastāvēšanas gadījumā piemērojami
sekojoši nosacījumi un apsvērumi: Mēs paziņosim apdrošinātājam 7 dienu laikā pēc Noteikumu
kopsavilkumam pievienotās veidlapas saņemšanas no Jums. Lai apstrādātu jebkuru
pretenziju vai prasību, Jums ir jāsniedz Mums, apdrošinātājam vai jebkuram
apdrošinātāja ieceltam aģentam (lai izmeklētu Jūsu prasību) tāda informācija,
kas var būt saprātīgi nepieciešama, lai palīdzētu ar prasību saistītos
jautājumos. Mēs arī sniegsim Jums, apdrošinātājam vai jebkuram apdrošinātāja
ieceltam aģentam (lai izmeklētu prasību), šādu informāciju un atbalstu saistībā ar pretenziju vai prasību, cik tas var būt saprātīgi
nepieciešams. Lai gan mēs paziņosim par pretenzijām apdrošinātājam, mums nekādā
gadījumā nav pienākuma uzsākt vai draudēt uzsākt jebkādu tiesvedību saistībā ar
šādu prasību, ja vien tas ar jums nav īpaši rakstiski saskaņots. 12.3 Kad apdrošināšanas prasība ir iesniegta un apdrošinātāji ir
piekrituši nokārtot atlīdzību, Mēs samaksāsim vai nodrošināsim, ka maksājums
tiek veikts tieši Jums, pēc tam, kad ir atskaitītas visas Mums no Jums
pienākošās nesamaksātās summas. Lai izvairītos no šaubām, Jūs piekrītat, ka
mūsu atbildība pret Jums attiecībā uz jebkuru prasību ir ierobežota līdz ar
summām, ko Mēs varam atgūt no apdrošinātājiem saskaņā ar šādu apdrošināšanas
segumu, un Mums nav nekādu turpmāku saistību pret Jums saistībā ar Jūsu prasību
vai pretenziju. 12.4 Mēs neesam kvalificēti vai pilnvaroti sniegt Jums nekādus
padomus saistībā ar šo apdrošināšanas segumu, un Mēs nesniedzam nekādus
apliecinājumus un negarantējam, ka tas atbilst Jūsu konkrētajām prasībām,
pretenzijām vai vajadzībām. Jūsu pienākums ir patstāvīgi pieņemt lēmumu par to,
vai šāda apdrošināšana atbilst Jūsu prasībām. Mēs neuzņemamies atbildību par
zaudējumiem vai bojājumiem, izmaksām vai izdevumiem, kas Jums rodas, ja
apdrošināšana neatbilst Jūsu prasībām. 12.5 Nekas no tā, kas izklāstīts 12. nosacījumā, nepadara mūs
par Jūsu pārstāvi vai aģentu. 13 Kavējumi piegādē 13.1 Mēs neuzņemamies atbildību par tranzīta un piegāžu kavējumiem,
izņemot mūsu nolaidības vai līguma pārkāpumu dēļ. 13.2 Ja gadījumos, kad nepastāv mūsu vaina, Mēs nevaram piegādāt
Jūsu preces, Mēs tās nogādāsim noliktavā. Pēc tam, kad Līgums tiks izpildīts,
visi papildu pakalpojumi, tostarp uzglabāšana un piegāde, tiks segti uz Jūsu
rēķina. 13.3 Jebkurš Mūsu norādītais pārvadāšanas un tranzīta laiks ir
aprēķināts un balstīts uz Mums tajā laikā zināmo informāciju. Pārvadāšanas un
tranzīta laiki var atšķirties vairāku faktoru dēļ, kurus mēs nevaram kontrolēt,
tostarp, bet ne tikai, kravas/kuģniecības uzņēmuma veiktās izmaiņas kuģošanas
vai izbraukšanas datumos, izmaiņas kravu/kuģniecības uzņēmuma izmantotajos
maršrutos un ostas sastrēgumi. Mēs informēsim Jūs par jebkādām būtiskām
pārvadāšanas un tranzīta laika izmaiņām, tiklīdz mūsu rīcībā nonāks šāda
informācija. Mēs neuzņemamies atbildību par zaudējumiem vai bojājumiem, vai
papildu izmaksām, kas Jums radušās pārvadāšanas vai tranzīta laika aizkavēšanās
dēļ. 14 Mūsu tiesības ieturēt preces (ķīlas tiesības) "Apķīlājums" ir pārvadātāja likumīgās tiesības paturēt preces
līdz brīdim, kad klients ir samaksājis visas nesamaksātās izmaksas. Mums ir tiesības aizturēt un galu galā atbrīvoties no dažām vai visām
precēm, ja Jūs nesamaksājat nodevas un citus maksājumus, kas maksājami saskaņā
ar šo vai jebkuru citu Līgumu. (Skatīt arī sadaļu Nr. 22.) Tie ietver
visas izmaksas, kuras Mēs esam samaksājuši Jūsu vārdā. Kamēr Mēs uzglabājam
preces, Jums būs jāmaksā visas uzglabāšanas izmaksas un citas izmaksas (tostarp
juridiskās izmaksas), kas Mums pamatoti radušās, atgūstot Mūsu nodevas un piemērojot
Mūsu ķīlas tiesības. Šie noteikumi un nosacījumi turpina būt spēkā. 15 Strīdu un domstarpību risināšana Visi strīdi, kas izriet no šī līguma vai ir saistīti ar to, ieskaitot
tos, kas izriet no tā interpretācijas, spēkā neesamības, izpildes vai izbeigšanas,
kā arī strīdi par šī līguma nepilnību vai brīvo vietu aizpildīšanu vai tā
pielāgošanu jaunizveidotiem faktiem, tiks nodoti izskatīšanai Tirdzniecības un
rūpniecības kameras šķīrējtiesā tajā valstī, kurā ir mūsu juridiskā adrese, ar
kuru esat parakstījis līgumu. 16 Mūsu tiesības slēgt darbu apakšlīgumus
(piesaistīt apakšuzņēmējus) 16.1 Mēs paturam tiesības slēgt apakšlīgumus par dažiem vai visiem
darbiem. 16.2 Ja mēs slēdzam apakšlīgumu, tad šie nosacījumi joprojām
saglabājas spēkā. 17 Piegādes maršruti un metodes 17.1 Mums ir tiesības izvēlēties darba veikšanas metodi un
maršrutu. 17.2 Ja vien mūsu cenu tāmē (piedāvājumā) rakstiski nav īpaši
noteikts citādi, citas transporta versijas, tilpumi, ietilpības uz Mūsu
transportlīdzekļiem un/vai mūsu konteineros var tikt izmantotas citu klientu sūtījumiem. 18 Padomi un informācija par starptautiskajiem
pārvadājumiem Mēs darīsim visu iespējamo, lai sniegtu Jums jaunāko informāciju, lai
palīdzētu Jums importēt/eksportēt Jūsu preces. Informācija par tādiem
jautājumiem kā valsts vai reģionālie likumi un noteikumi, kas jebkurā laikā var
tikt mainīti un interpretēti, tiek sniegta godprātīgi un ir balstīta uz
esošajiem zināmajiem apstākļiem. Jūsu pienākums ir meklēt atbilstošus padomus
vai konsultācijas, lai pārbaudītu sniegtās informācijas precizitāti. 19 Piemērojamā likumdošana Jebkuru strīdu starp mums regulēs tās valsts materiālās tiesības, kurā
reģistrēts mūsu attiecīgās valsts birojs, ar kuru esat parakstījis līgumu. 20 Jūsu piegādes un pārsūtīšanas adrese 20.1 Ja Jūs uzdodat Mums uzdevumu uzglabāt Jūsu preces, Jums ir
jānorāda pareiza un aktuāla adrese un tālruņa numurs un jāpaziņo Mums, ja tie
mainās. Visa korespondence un paziņojumi tiks uzskatīti par saņemtiem septiņas
dienas pēc tās nosūtīšanas ar pirmās klases pastu uz Jūsu pēdējo pie Mums
reģistrēto adresi. 20.2 Ja Jūs nenorādiet adresi vai neatbildiet uz Mūsu korespondenci
vai paziņojumiem, Mēs varam publicēt šādus paziņojumus publiskā laikrakstā
apgabalā, uz kuru preces piegādājamas, vai no kura preces tika izņemtas. Tiks
uzskatīts, ka šāds paziņojums ir saņemts septiņas dienas pēc laikraksta
publicēšanas. Piezīme: Ja Mēs nevaram ar jums sazināties, Mēs iekasēsim no jums
visas izmaksas, kas radušās, noskaidrojot Jūsu atrašanās vietu. 21 Preču saraksts (inventārs) vai kvīts Gadījumos, kad mēs sastādām Jūsu preču sarakstu (inventāru) vai kvīti un
nosūtām to Jums, tas tiks pieņemts un uzskatīts kā precīzs, ja vien
3 dienu laikā no mūsu nosūtīšanas datuma vai saprātīgā termiņā, par kuru
mēs rakstiski vienojāmies, mums nerakstiet, paziņojot par jebkādām kļūdām vai
izlaidumiem. 22 Uzglabāšanas maksas pārskatīšana Mēs periodiski pārskatām uzglabāšanas maksas. Jūs saņemsiet rakstisku
paziņojumu 30 dienas iepriekš par jebkādiem palielinājumiem. 23. Rīcība maksājumu nesaņemšanas gadījumā Iesniedzot paziņojumu 30 dienas iepriekš, mums ir tiesības
pieprasīt, lai Jūs izvedat preces un nogādājat tās savā īpašumā un attiecīgi
samaksājat visu Mums pienākošos naudu. Ja Jūs nesamaksājat visus nenokārtotos
parādus, Mums ir tiesības pārdot vai atbrīvoties no dažām vai visām precēm bez
papildu brīdinājuma. Pārdošanas vai iznīcināšanas izmaksas jāsedz preču
īpašniekam. Pārcelšanās uzņēmums ieturēs visu naudu, kas pienākas īpašniekam,
un atgriezīs atlikušo starpību bez procentu likmes. 24. Mūsu tiesības pārdot Preces vai atbrīvoties no tām Ja mūsu nodevas, kas saistītas ar Jūsu precēm, ir nokavētas, un,
paziņojot Jums trīs mēnešus iepriekš, Mums ir tiesības pieprasīt, lai Jūs
izņemtu savas preces no mūsu uzglabāšanas un samaksātu visu naudu, kas Mums
pienākas. Ja Jūs nesamaksājat visas Mums pienākošās summas, Mēs varam pārdot
vai atbrīvoties no dažām vai visām precēm bez papildu brīdinājuma. Pārdošanas
vai iznīcināšanas izmaksas jāsedz Jums. Neto ieņēmumi tiks ieskaitīti Jūsu
kontā, un visi iespējamie pārpalikumi tiks izmaksāti Jums bez procentiem. Ja visa maksājamā summa netiek saņemta, Mēs varam
mēģināt atgūt atlikumu no Jums. 25. Prasības un pretenzijas attiecībā pret Mums Gadījumos, kad prasības iesniedz trešās personas (personas, kas nav
Jūs). Attiecībā uz precēm vai pakalpojumu Jums būs jāmaksā un jāatlīdzina Mums
jebkādas maksas, izdevumi, zaudējumi vai soda naudas, kas Mums tiek
pieprasītas, ja vien jūs nevarat pierādīt, ka mēs esam pieļāvuši nolaidību vai
pārkāpuši līgumu. 26. Līguma izbeigšana Ja maksājumi ir aktuālā stāvoklī, Mēs nepārtrauksim šo līgumu, izņemot
gadījumus, kad Jums trīs mēnešus iepriekš tiek rakstiski izsniegts brīdinājums.
Ja vēlaties izbeigt savu uzglabāšanas līgumu, Jums ir jābrīdina mūs vismaz
10 darba dienas iepriekš (darba dienas ir noteiktas iepriekš
6. punktā). Ja Mēs varam atbrīvot preces agrākā laikā, mēs to darīsim ar
nosacījumu, ka Jūsu konts ir aktuālā stāvoklī. Maksa par uzglabāšanu ir jāmaksā
līdz dienai, kad paziņojumam bija jāstājas spēkā. 27. COVID-19 (koronavīruss) un mūsu darbs Šī piedāvājuma sniegšanas laikā valstis, kurās atrodas un/vai reģistrēti
mūsu biroji, ir pakļautas paaugstinātam koronavīrusa riskam, un pastāv bažas,
ka apstiprināto vīrusa gadījumu skaits, ļoti iespējams, pieaugs. To valstu
valdības, kurās atrodas un/vai ir reģistrēti mūsu biroji, ir paziņojušas, ka
tās īstenos (šajā brīdī vēl) nenoteiktus pasākumus vīrusa izplatības
apkarošanai. Ārkārtīgi maz ticamā gadījumā, ja tiks ieviesti šādi pasākumi, kas
ietekmē mūsu spēju sniegt jums pakalpojumus (tostarp, bet ne tikai, ka mums ir
pilnībā jāpārtrauc vai jāatceļ pakalpojumi), vai ja vīruss citādi ietekmē mūsu
spēju izpildīt jūsu pārvākšanos, mēs nevarēsim akceptēt nekādus zaudējumus, kas
varētu rasties, un mēs attiecīgi ierobežojam savu atbildību. Mēs rūpīgi
pārbaudām šo lietu un nodrošināsim, lai visi klienti tiktu informēti par
jebkādām norisēm, kas var ietekmēt līgumā paredzēto pakalpojumu izpildi.Noteikumi un nosacījumi